קורס מורים ליוגה בירושלים
בסטודיו גילי שני - יוגה
200 שעות
תעודה בינלאומית של Yoga Alliance
24/02-11/07/2025

קורס מורים ליוגה עם גילי שני הוא בן 200 שעות ובסופו הבוגר יזכה לתעודה בינלאומית מטעם "ארגון מורי היוגה העולמי -Alliance Yoga".

.סילבוס

תרגול אסאנות – תרגול והוראת האסנות הם חלק עיקרי בקורס. נלמד את הסדרה הראשונה על פי שיטת אשטנגה-ויניאסה, נלמד רצפים שונים של תרגול יוגה- ויניאסה דינאמית על פי עקרונות. 

היסטוריה ופילוסופיה של היוגה – נסקור את ההיסטוריה של היוגה ואת הטקסטים המרכזיים במסורת היוגה. נעמיק בלימוד היוגה סוטרה של פטנג'אלי.

פראנאיאמה ומדיטציה – נלמד ונתרגל טכניקות נשימה יוגית (פראנאיאמה) ומדיטציה, תרגול ישיבה שקטה. 

אנטומיה ופיזיולוגיה עשית – נלמד אנטומיה ופיזיולוגיה מעשית בדגש על מערכת השריר-שלד ועקרונות היציבה הנכונה. נעסוק בפתולוגיות שכיחות אצל מתרגלי יוגה.

כלים להוראה – נפתח כלים לעמידה מול קהל, כלים לשימוש נכון בקול, נלמד ונתרגל יכולות קשב ורגישות לאדם אחר. פיתוח יכולת מודיפיקציה (התאמת התרגול) בניית רצף מתאים סביב נושא/ קבוצה. מותאם מגדר, גיל וצרכים אישיים. אדג'סטינג (הכוונה במגע), מיומנויות שפה, שפת גוף ובניית מערכי שיעור.

מודיפיקציות – התאמת התרגול לתלמידים עם צרכים שונים כגון בעיות גב/ברכיים/כתפיים, נשים בזמן מחזור, הריון ואחרי לידה ועוד.

אדג'סטינג –  שימוש במגע כדי לדייק את התנוחה, נלמד את עקרונות המכניקה ואת הדגשים וכיווני התנועה  של האסנות ואת היכולת לתרגל באופן יציב ונינוח, תרגול בטוח בהפחתת מאמץ.

השפה ככלי להוראה – בקורס נלמד על שימוש נכון בקול בזמן ההוראה, שימוש בשפה מתאימה ואינטונציה משתנה, שימוש בדימויים על מנת לדייק את ההוראה ואת הדינמיקה בשיעור. 

מתודולוגיה בהוראה – נלמד כלים לבניית מערכי שיעור, נלמד דרכים שונות ללמד את הסדרה הראשונה – אשטנגה יוגה. ונפתח כלים לבניית מערכי תרגול ויניאסה דינאמית, בדגש על יצירת מערך זורם ומדוייק נלמד ונפעל ע"פ עקרונות מנחים.

התמחות אישית: על המשתתפים/ות בקורס לתרגל את יישום הכלים והטכניקה בהוראה וללמד (בני משפחה, חברים וכו') מספר שיעורים אותם יקליטו וישתפו ב'פורום' הכיתתי והאישי (מול המורה) על מנת לקבל עליהם פידבק לשיפור המיומנות להמשך. במהלך מתקדם בקורס על המשתתפים בקורס להתנסות בהוראת עמיתים, בבניית מערך ובהוראת של כ- 45 דק' שיעור יוגה ויניאסה -דינמית.

אתיקה –  לימוד נוהלי מוסר של מורה ומתרגל יוגה. כאיש/אישה בעולם וכישות מקצועית. נושא האתיקה הוא נושא עקרוני אותו נלמד באמצעות קבוצות שיח ושיעורים פרונטליים, נעסוק בתקשורת שבין המורה לתלמיד, בין מורה למורה ובין בני האנוש כלל.

בניית תרגול אישי – הוראת היוגה מבוססת על תרגול אישי, בקורס נלמד כיצד לבנות תרגול אישי מותאם יציב ומתמשך.לכן נדרש בקורס תרגול שגרתי ויומיומי. 

יוגה ככלי להתפתחות אישית – היוגה היא דרך ובתוכה כלים לחיים, כלים המאפשרים להתקרב פנימה, תוך תרגול ולימוד מתפתחת יכולת לראיית המציאות באופן בהיר יותר וכך היכולת להגשמה עצמית מתאפשרת. 

יוגה כמקצוע – לקראת סוף הקורס נעסוק בנושא 'מה אחרי הקרוס כמורה ומתרגל/ת'. נקבל כלים לניהול, כלים לתקשורת עם מתרגלים-תלמידים, נדבר על האפשרויות המקצועיות של מורה ליוגה בשוק העבודה כעצמאי או/ו שכיר. על שיווק, בירוקרטיה, ביטוחים וכן כלים נוספים לניהול כמורה וכעסק.

דרישות הקורס-

  •  25 שעות תרגול (אישי או בסטודיו, בנוסף לשעות הקורס), 25 שעות לימוד עצמי, 15 שעות קארמה יוגה.
  • נוכחות בקורס חובה 90%, מי שפספס מתבקש להשלים בזמנו החופשי את החומר בעזרתם של חברי הקורס ולקבל את החומר מהמורה המוביל.

דרישות קבלה לקורס-

  • רצון וסקרנות להעמיק וללמוד את דרך היוגה.
  • ניסיון רציף של כ-שנתיים בתרגול יוגה.
  • שיחת היכרות וראיון אישי.  
  • ניסיון בהוראה/ תחומי הטיפול/ ספורט מקצועי (יתרון).
  •   דמי הרשמה בסך- 500 ש"ח.
  • לאחר קבלת התעודה יש להוסיף את סכום הרישום באתר הארגון Yoga Alliance.
  • משתתפי/ות הקורס יקבלו מנוי חופשי חודשי לשיעורי הסטודיו בהנחה.

Gili Shani – Yoga | גילי שני – יוגה 

 gilishani16@gmail.com | 054-7806991 | Yoga-gili.com 

 Instagram: gili.shani | Facebook: gili shani – yoga  | youtube: gili shani – yoga

מאמרים